tirsdag den 22. november 2011

Tiden går og ting ændre sig..

For 13 år siden blev jeg mor til den skønneste guldklump - 20 år gammel, førstegangsmor og let påvirkelig for alle de råd man automatisk får tudet ørerne fulde af, når man nu er blevet medlem af morklubben. Uld er det bedste, lød et af rådene. Derfor gik der heller ikke mange dage inden jeg havde indkøbt de første sæt uldundertøj til Frederikke. Men en stor fan blev jeg aldrig. Tøjet var ret stift og det blev bestemt ikke bedre ved vask - Faktisk bare værre. Desuden var kvaliteten ikke særlig god, så efter få ture i vaskemaskinen var undertøjet fyldt med små huller. Så der gik faktisk ikke mange måneder inden undertøjet endte nederst i skuffen. Da Valdemar et par år senere kom til verden skulle "successen" gentages (ja man (læs; jeg;o)) er vel lidt modtagelig for velmenende råd). Men denne gang blev uldundertøjet ikke gemt nederst i skuffen, i stedet blev det helt kyllet ud. Valdemar døjede nemlig så frygteligt med børneeksem og hver gang ulden havde været i kontakt med hans hud, blev han helt rødspættet og eksemen blussede op.
Der er løbet meget vand i åen siden og flere børn er kommet til;o) - Dog uden at jeg har følt mig fristet til at iklæde dem uld. Derfor var min skepsis da også forholdsvis stor, da jeg blev kontakt om jeg ville teste Änglamarks nye uldundertøj til børn. Men allerede da jeg modtog pakken blev min skepsis gjort til skamme. Uldundertøjet var simpelthen så lækker blødt og dejligt at røre ved - og den lækkerhed har holdt ved trods gentagne ture i vaskemaskinen. Sigurd nyder at gå rundt i undertøjet... Eller det er jo svært at vurdere, da han endnu ikke snakker - men han viser i hvert fald ingen tegn på ubehag, når han har tøjet på;-). På trods af alle disse positive ting, kunne jeg ikke helt glemme mine tidligere oplevelser med uldundertøj, så denne gang skulle undertøjet virkelig gennemtestes inden jeg helt kunne overgive mig til det. Derfor er det jo lidt heldigt, at Carl Johan på 4 år er en betteskid, som med lidt god vilje godt kan presses ned i en størrelse 2-3år. En dag fik han lov til at bære undertøjet. Det var en succes og han har bestemt heller ikke været tilfreds, når han efterfølgende har set lillebror i undertøjet, for det er jo hans:o). Så nu er jeg overhovedet ikke i tvivl om, at børnenes garderobe skal udvides med uldundertøj fra Änglamark, for jeg er helt og aldeles blevet overbevidst om sandheden i det gamle ordsprog som lyder;

Brug uld i de måneder med "r"


3 kommentarer:

  1. Spændende blog du har. Jeg glæder mig til at følge med.

    SvarSlet
  2. Han i hvert fald svært tilfreds ud ;-)
    Det er også på tide at Rasmus får sine uldne undertrøjer på, men det er altid sådan et bøvl lige i starten for det kradser! Men efter et par dage er der ikke mere vrøvl.

    SvarSlet
  3. Velkommen til:-)

    Britta; Nogle dage så savner jeg faktisk noget uldundertøj til mig selv;o)

    Kh. Louise

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)