fredag den 26. august 2011

Body Worlds

På vores københavnertur aflagde vi også Experimentarium et besøg. De havde udstillingen "Body Worlds" kørende - Ja det har de faktisk lidt endnu, så hvis du endnu ikke har set den, kan du nå det frem til d.4/9. Udstillingen er meget fascinerende både for børn og voksne og kan sætte en masse tankevækkende og sjove samtaler i gang. Min nevø på 3½ var med os der inde og det er altså lidt sjovt som børn kan se noget andet i tingene end vi voksne - F.eks. snakkede han meget om den ostemad med syltetøj, han kunne se... Det var så en nyre:-D. Men en helt i gennem fantastisk udstilling som jeg længe havde ønsket at se. Jeg synes det er stort, at nogen donerer deres kroppe til sådan et formål... Til at gøre alle os andre opmærksom og klogere på vores fantastiske kroppe. 

Et lille snapshot fra udstillingen
Bemærk venligst det lille skilt på væggen - Det havde jeg selvfølgelig ikke set inden billedet blev taget, så dette er mit første og eneste billede fra udstillingen:-)

Ud over at se "Body Worlds" fik vi også prøvet kræfter med alle Experimentariums øvrige udfordringer. En stor legeplads for både børn og voksne. Børnene gav den max gas og fik virkelig syn for sagen for hvad deres fantastiske kroppe kan udrette - apropos ovennævnte udstilling;o).



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)