lørdag den 23. april 2011

En anbefaling

Det er ikke tit, at jeg kommer med en anbefaling omhandlende legetøj. Synes der findes rigtig meget bras i diverse butikker og mine børn har så absolut skabe og skuffer fyldt op med legetøj, som kun har haft en kortvarig legeværdi. Men for en 14 dages tid siden faldt jeg over shufflebook og "Kom og syng med os til de små" kom med hjem. Lige siden har den været fremme minimum et par gange om dagen til stor glæde for både store og små. Kortene er, med deres farverige illustrationer, en stor inspirationskilde til hyggelig samvær mellem børn og voksne. Ikke nok med at man kan synge sange, så indbyder de børnevenlige illustrationer også til en lang snak om mange af de ting, som optager børn. Udover samværet mellem børn og voksne, får shufflebook også en stor stjerne for at kunne aktivere og fange børnene over en længere tid - I mellemtiden kan man jo så tilberede aftensmaden i fred og ro eller måske bare tilsnuske sig  lidt computertid;o). Fantasien får vinger, når kortene deles ud og nye lege og spil udvikles.
Som I nok kan høre, er jeg begejstret og jeg håber bestemt ikke, at denne shufflebook bliver vores første og eneste. 

6 kommentarer:

  1. De er helt super. Før påske havde de dem allesammen til 50 kr. i Salling Århus - Måtte en ekstra tur i Salling og hamstre, da jeg havde foræret min dagplejemor en, og så ville de andre ´dagplejemødre gerne have bud med :O)

    SvarSlet
  2. Ej hvor fedt- dem har jeg aldrig hørt om før..
    Tror sagtens det kunne blive et hit herhjemme, men kunne bestemt også godt finde på at købe til arbejdet ( som jo er i en børnehave.. ;0)...)
    Køber man dem over nettet eller?
    KH.

    SvarSlet
  3. Frederiksmor: Wow det var godt nok billigt:). Hvis de stadig kører det tilbud, så må du endelig købe nogle med til mig - mod betaling selvfølgelig;o)

    Gårdejerinden: Jeg har faktisk også tænk på, at de ville være ret geniale i en vuggestue og børnehave.
    Jeg fandt dem i Bog & Idé.

    Kh. Louise

    SvarSlet
  4. Tak -tror jeg må en tur i boghandlen efter påsek ;0)

    SvarSlet
  5. Helt enig - fantastisk produkt. Faldt lige over jeres snak via google :) Vores lille familie er også blevet afhængige af shufflebook - både dem til de små og dem til de store. For nemhedens skyld vil jeg lige oplyse at de kan købes online på deres hjemmeside: www.shufflebook.dk.

    Kh Marianne

    SvarSlet
  6. Tak Marianne - Det er bestemt heller ikke den sidste vi skal have:)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)