onsdag den 20. april 2011

Coverlock

Jeg har fået nyt legetøj i dag:-). En lækker coverlock fra Bernina. Den syr rigtig flot og pænt. Jeg har endda fået syet en bluse en dag. Lyder det ikke bare dejligt??? Det ville det sørme også være, hvis jeg kunne finde ud af at betjene maskinen;o). Hold da lige k*** (og her er bandeord bestemt på sin plads) noget juks!!! Oplægningen er vind og skæv samtidig med at den bølger som et hav i det vildeste stormvejr. Halskanten er, hvis det da er mulig t, endnu værre. Og det værste er, at jeg ikke kan skylde skylden på maskinen - Det er og bliver en fejl40! Nå jeg må på den igen i morgen, så jeg kan finde ud af, hvordan hulen man syr lige på sådan et monstrum, laver afslutning og en masse andet. Men nu vil jeg smækker stængerne ud i sofaen, nyde et glas Baileys og bare slapper af (det trænger jeg til - mit blodtryk har jo på grund af ovenstående været helt op i faretruende højder;o). Så ingen billeder på bloggen i dag, for blusen kluden er allerede taget i brug som sømtester:-)

6 kommentarer:

  1. Jeg har også lige fået en ny Bernina overlock som kan lave cover stitch. Er det det du mener ? Jeg synes også at det er svært at få den til at sy pænt og har også bøvlet lidt med den. Heldigvis skal jeg på et kursus i starten af maj. Så håber jeg på at problemerne løser sig. Held og lykke med den.

    Kh Mette

    SvarSlet
  2. Ja det er præcis det jeg mener. Måske jeg også skulle se om jeg ikke kan finde sådan et kursus:)

    Kh. Louise

    SvarSlet
  3. Her står også en af de maskiner der kan det hele ;) bare en pfaff.
    Den kan jeg heller ikke hitte ud af.
    Så den næste maskine her er nok en der kun syer coverlook, Brother har vist en.

    Håber du hitter ud af den.
    Yt.

    SvarSlet
  4. Tillykke med dit nye legetøj, det er da for lækkert! - altså når det virker ;)

    SvarSlet
  5. Uhh, jeg kender det ...
    jeg sad også i går og skulle bruge min overlock til både kædestingssøm OG overlock, det tog mig 2 timer at få skidtet til at gøre som jeg ville, den ville gerne sy hver søm enkeltvis, men når jeg trådede alle 5 tråde til "både og" så syede den 5 cm og knækkede så tråden. På den måde når man ikke langt - kun udi raseriet, sikke nogle gloser man pludselig kan

    Jeg er sikker på at du bli´r rigtig glad for den når lige begyndervanskelighederne er overstået.

    SvarSlet
  6. Yt: Jeg overvejede også lidt om det skulle være en maskine som "kun" kunne coverlocke, men faldt alligevel for denne maskine. Så du krydser jeg fingre for, at jeg snart knækker koden:)

    Sarah: Enig:.)

    Pia: Jeg sidder og smågriner lidt - Altid dejligt at vide, at man ikke er den eneste med sådanne vanskeligheder. Nu har maskinen fået 2 dages karantæne, så i morgen vil jeg hive den frem igen og se på den med lidt mildere øjne:o)

    Kh. Louise

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)