lørdag den 17. april 2010

On/Off

Med et spædbarn i huset går tingene ikke altid så hurtigt som man forventer. I dag havde jeg sat mig for at få syet 2 kjoler. Det plejer ikke at tage lang tid, men i dag blev det til et heldags projekt, da jeg flere gange - ja faktisk rigtig mange gange - måtte forlade projektet pga. en dreng som skulle ammes, skulle lulles i søvn, en ble der skulle skiftes eller bare fordi han skulle have lidt opmærksomhed. Men ingen klager herfra - Jeg gør det gerne, for han er jo vores dejlige lille guldklump:-).
Men de 2 kjoler blev da færdige til sidst og her er resultatet.

Kjole i lilleput stof med rød/hvide køkkenternet ærmer og kant ved halsen.

Kjole i lækker mørk marine bomulds chambrey med ærmer og halskant i Marimekko's lyserøde mini-unikko samt 2 marimekko-blomster som jeg har applikeret på forstykket.
Lyseter desværre ikke optimalt på dette billede:o(
Men lidt sjovt at se, hvordan stofvalget gør kjolerne meget forskellige på trods af, at det er det samme mønster som er brugt til begge kjoler.

13 kommentarer:

  1. Eiiiiiii Louise ...den øverste .... hold kæft hvor bliver man glad af at se på den!!

    SvarSlet
  2. Tak skal I have:).
    Jeg er selv helt vild med lilleput stoffet og havde oprindelig tænkt mig at lave sengetøj af det - Lige indtil jeg kom hjem og så hvor meget sengetøj vi havde liggende i skufferne:o)

    SvarSlet
  3. Aj, hvor er jeg imponeret over dit overskud. To kjoler på en dag er i mine øjne vildt spædbarn eller ej:-)

    SvarSlet
  4. Kan man lave kjoler i str. Katrine i Lilleput stof?? ;-)

    SvarSlet
  5. Dorthe - jeg kigger lige om der er nok stof tilbage:)

    SvarSlet
  6. Gad vide hvad str. den lilleput kjole mon er i?? :D :D :D Hold da op den er fin...!!!

    SvarSlet
  7. Hej Jane

    Den er i str.92, så vist en anelse for stor til Fie;o)

    SvarSlet
  8. Det var da en skam.. :-P Hvor har du købt stoffet henne?? Jeg har nemlig meldt mig på et sykursus... Nu skal det altså være..! ;-)

    SvarSlet
  9. Hej Jane

    Stoffet er så ment bare fra Stof & Stil. Mønstret er ret enkelt at gå til. Du siger bare til, hvis jeg skal tegne mønstret over til dig:). Hvis det skulle gå helt i hårdknuder, så vil jeg gerne sy en for dig:-).
    Men det lyder da rigtig spændende med sådan et sykursus.

    Vh. Louise

    SvarSlet
  10. Måske kan vi lave en aftale.. Jeg tager til sykursus, og kan jeg finde ud af at tråde maskinen siger jeg til, og så må du meget gerne tegne mønstret over til mig.. Virker det ikke (det vil naturligvis være maskinens skyld, ikke min ;-) ) sender jeg en bestilling på sådan en fin kjole..!?
    Uanset, er det virkelig sødt af dig!

    Kh

    SvarSlet
  11. Jane - Jeg har sendt dig en pm andet steds;o)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)