mandag den 12. april 2010

En uge er gået...

Som tiden dog bare flyver af sted. Nu er der allerede gået en uge og en dag siden vores lille guldklump så dagens lys for første gang.
I dag var sundhedsplejersken forbi og kunne konstatere, at alt var normalt og han trives fint. Han vejer nu 4600gram, så han er næsten oppe på fødselsvægten igen - Og med alt det han spiser, så er han der sikkert snart:o). I længden er han vokset hele 2cm og måler nu 57cm - Hmmm det med længden skyldes vist en forskel på den måde målebåndet bliver lagt på samt hvor meget han lige er blevet strukket ud;o). Forresten så er navlen også faldet af eller ihvertfald den lille stump der sad der fra navlestrengen - Det gjorde den i går.
Efter mange overvejelser har vi endelig fundet et navn til den lille mand. Vi havde da snakket om et par navne eller 3 under graviditeten, men da han først kom ud, syntes jeg bare ikke, at nogle af dem passede til ham. Så vi måtte igen i tænkeboks og vores valg er faldet på:

Sigurd

Det passer bare helt perfekt til ham - for han er og bliver hele familiens lille Sigurd smuksag;o)

Når man kun er lidt over en uge gammel, så er der rigtig mange ting, der skal prøves for første gang.... Og i dag var det så første gang, at Sigurd skulle bæres i en strækvikle (og min første gang at bære nogen i sådan en fætter;o)). Men det gik nu godt. Sigurd accepterede den med det samme og faldt hurtig i søvn med et saligt lille smil på læben

En tilfreds Sigurd i viklen!

6 kommentarer:

  1. Hvor er det en fin vikle, et fint navn og en fin baby.
    Endnu engang tillykke med det hele.
    Kh. Malene.

    SvarSlet
  2. Hej Louise.
    Vi har haft/ har en strækvikle til vores 3. barn. Jeg har brugt den rigtig meget, især de første 3 - måneder. Syntes derefter han blev en lidt tung gut at have hængende.
    Jeg bruger den dog stadig af og har seneste brugt den her for 14 dage siden da Peter var syg. Men han er bare rigtig, rigtig tung nu. 10 mdr. og 13 kg.. Puha - min ryg har det hårdt :o)
    Endnu engang tillykke med jeres lille Sigurd, er sikker på han er rigtig skøn.
    Vh Betina.

    SvarSlet
  3. Sigurd er et rigtig fint navn. Det ser så hyggeligt ud, som ham sidder der i viklen :).
    Lige før man bliver en lille bitte smule skruk :)

    SvarSlet
  4. Tak skal I have:-)
    Jeg er sikker på, at vi kommer til at bruge viklen rigtig meget og når han bliver lidt ældre har jeg en mei tai, som ligger og venter på at komme i brug:o)

    SvarSlet
  5. Tillykke med lille Sigurd - jeg forestiller mig med det navn, at han bliver en rigtig fræk lille charmetrold, som ingen kan stå for.
    Man kan rigtig se, han er tilpas i viklen - sådan en ville min morglade søn (som nu er 9 år)helt sikkert også have nydt at putte sig i. Han måtte nøjes med at sove med den bluse, jeg havde haft på c'',)
    Husk nu at man ikke altid skal være nyttig, når man lige har født, så må man altså godt "nøjes" med at gøre lidt for sig selv indimellem.

    SvarSlet
  6. Bindner-dage: Tak:). Jeg tror du er inde på noget af det rigtige - Jeg skal nok bare lære at acceptere, at det er ok at lave ingenting eller at det er ok at være lidt god ved sig selv uden at man får udrettet det helt store:)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)