mandag den 1. februar 2010

Så kan det da kun blive bedre.....

Dagen i dag startede ellers godt. En relativ hyggelig og fredelig morgen, hvor selv sneen falder stille og rolig ned. De 2 ældste børn går i skole og børnehavebarnet bliver afleveret. Hjemme igen fortsætter mindstemanden og jeg hyggeriet lige indtil han skal puttes. Han er træt, men vil ikke sove - han græder dog ikke, men bliver ved med at råbe og kalde. Så efter en times tid opgiver jeg projekt "putning".

Nå! Når nu minndstemanden alligevel er vågen, kan tiden jo lige så godt udnyttes til en indkøbstur, da køkkenskabene er begyndt at se lidt halvslukne ud. Mindstemanden bliver derfor bugseret ud i bilen og spændt fast. Mig ind bag rattet - Bilen i baggear og får kørt 2 meter baglæns. Kun 2 meter og så sidder jeg gud-hjælpe-mig fast. Kan hverken komme frem eller tilbage:o(. Mig ud og skovle foran og bagved alle 4 dæk. Ind i bilen igen og den får noget gas....... Intet resultat overhovedet! Ud og skovle endnu mere sne væk. Desværre med samme manglende resultat:o). Dette cirkusnummer "ud og ind af bilen" gentages rigtig mange gange og jeg mener rigtig mange gange:o), men lige lidt hjælper det. Jeg tør næsten ikke indrømme det, men mindstemanden har lært et nyt ord i dag og han gengiver det til perfektion - Desværre er det et ord, der absolut ikke egner sig til at blive gengivet her på bloggen eller nogen andre steder for den sags skyld;o).

Indkøbsturen bliver droppet. I stedet kommer mindstemanden ind og får kæmpet sig i flyverdragten, elefanthuen og vanterne, imedens en efterhåndende storsvendende mor hjælper til. Mindstemanden op på slæden og af sted det går for at hente børnehavebarnet. Lige der hygger vi rent faktisk:-).

På vejen op til børnehaven ringer min datter og fortæller grinende, at hun er i Odense. I Odense????? Hvad søren laver hun lige der, når hun skulle befinde sig i Svendborg Svømmehal??? Jo hun og hendes veninder havde skam bare taget toget i den forkerte retning. Nå men hun ville da bare lige høre om hun måtte tage toget retur til Svendborg, gå i svømmehallen og herefter blive hente (ja selvfølgelig ikke af mig, da bilen jo stadigvæk sidder ubehjælpelig fast;o)). Jo selvfølgelig må hun tage toget tilbage - Hvad havde hun ellers tænkt sig? Men mon ikke de fnisende piger har/får sig en helt forrygende tur på trods af svipturen til Odense:o)?

Nå det var så min dag indtil videre. Håber resten af dagen kommer til at forløbe stille og roligt uden de store udsving i blodtrykket;o).

Hvordan er din dag gået?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)