fredag den 4. september 2009

Kulturnatten

Min datter går til noget samspil i skolen og i den forbindelse var vi inviteret til kulturnat i Nyborg, da gruppen hun spiller i skulle optræde med salsarytmer ved en cubansk billedeudstilling. Sikke et arrangement - Vin, snack, musik, kunst, kultur og hyggelig samvær i en skøn sammenblanding. 2 professionelle og veltrimmet;o) salsadansere var med til at få temperaturen i lokalet til at stige til cubanske højder.
Samspilsgruppen gav 2 gode koncerter og publikum vuggede (de modige ligefrem dansede) med til rytmerne.

Som det illustreres her foregår salsa kun i hofterne og ben. I ny og næ kan der dog forekomme lidt rysten med overkroppen;o)

Så er der gang i festen!

Pigerne i gruppen skulle selvfølgelig også lige prøve de svære salsatrin

Så spiller musikken!

Og publikum spiller med:o)

Enkelte gik mere til den end andre;o)

I pausen mellem de 2 koncerter var der god tid til at nyde kulturnattens andre kulturelle indslag.

Vi så bla. denne unge mand jonglere med levende ild.
Billedet yder ham slet ikke den respekt og retfærdighed, han fortjener. Det var meget imponerende at se.

Det gamle Nyborg Slot var i dagens anledning smuk belyst i farverne rød, grøn, gul og blå.
Igen må jeg indse, at mit kamera ikke har fanget det betagende lys.

Lige til sidst et par malerier af den cubanske kunstner Silvia Haydee Delgado Alvarez. Malerierne var udstillet samme sted som hvor samspilsholdet gav koncert.
Jeg synes disse 2 malerier meget fint beskriver mit liv de sidste par (nogen vil måske sige mange;o)) år af mit liv.

Amning (12.000kr)

Fødsel (10.000kr)
En skøn mor-datter-dag, som der gerne må komme mange flere af!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)