torsdag den 17. september 2009

Høst

Vores frugttræer nærmest tigger og beder os om at hjælpe dem af med alle deres modne frugter. I dag har mindstemanden og jeg så været på blommerov. Ikke helt så farligt som da jeg var barn, hvor det foregik i fremmed menneskers haver;o), men det var da spændende nok til, at mindstemanden absolut ikke var enig i min beslutning om, at nu var der plukket nok blommer.
Efter at have indtaget 1 blomme eller måske rettere 2-3 eller 4 stykker blev mindstemanden puttet og jeg kunne komme i gang med at rense og halvere blommerne.

I gryden med blommerne sammen med en tilpas mængde sukker og så lad det passe sig selv for en tid!

3 glas nylavet blommemarmelade var dagens høst og det var da ikke så ringe.......

I weekenden regner jeg med at vi kan få lavet æblemos og hyldebærsaft, så vi har noget der kan nydes den kommende vinter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)