torsdag den 3. september 2009

En husmors bekendelser:o)

Flere har spurgt om, hvad jeg får tiden til at gå med, når nu jeg er hjemmegående. Jeg ved det faktisk ikke - tiden går bare. Jeg har dog forsøgt at beskrive nogle af mine daglige aktiviteter, så de kommer her:

Vække børnene
Lukke hunden ud
Lave morgenmad
Spise morgenmad
Vaske mindstemanden ansigt og hænder
Afrydning efter morgenmaden
Skifte ble på mindstemanden
Børste tænder på de yngste
Finde tøj til de yngste
Hjælpe/guide dem i tøjet
Skynde på de store
Finde madpakker frem
Få hunden ind
Aflevere de store i skolen
Lave evighedsblomst sammen med børnehavebarnet
Aflevere børnehavebarnet
Nyde gåturen hjem sammen med mindstemanden
Hente avisen
Udeleg og sneglestudie i regnvejr
Hunden ud
Samle kartofler op i køkkenet efter hunden har leget med dem
Lægge vasketøj sammen
Lægge tøjet på plads
Opsamling af nyt vasketøj rundt om i hele huset
Sætte vaskemaskinen i gang
Tømme opvaskemaskinen
Lave tidlig frokost
Spise frokost sammen med mindstemanden
Vaske mindstemandens ansigt og hænder
Ny ble til mindstemanden
Afrydning efter frokosten
Fylde opvaskemaskinen og starte den
Putte mindstemanden
Oprydning af de dvd'er mindstemanden har smidt rundt i stuen
Hunden ind
Kæle og snakke med hunden
Lave rugbrødsdej
Lave buksedragt
Tjekke og sende diverse mails
Opspringshandlinger på nettet;o)
Tømme skraldespand og blespand
Hænge det nyvasket vasketøj op
Tage billeder af stof og ligge dem på nettet
Hente post
Tage mindstemanden op efter middagsluren
Ny ble til mindstemanden
Hente børnehavebarnet
Handle ind
Poste breve
Pakke varerne ud og stille på plads
Hunden ud
Tømme opvaskemaskinen
Madkasserne puttes i opvaskemaskinen
Lave eftermiddagsmad
Spise den sammen med de yngste
Vaske mindstemanden ansigt og hænder
Afrydning efter eftermiddagsmaden
Lektielæsning med skolebørnene
Aktivere de yngste
Afværge et slagsmål
Køre pigerne til håndbold
Lave aftenmad
Spise maden
Vaske mindstemandens ansigt og hænder
Afrydning efter maden
Fylde opvaskemaskinen og sætte den i gang
Mad til hunden
Hente pigerne fra håndbold
Børste børnenes tænder
Natbleen gives på
Børnenes puttes
Hunden ind
Der pustes ud og sofaen indtages;o)
Computertid
Sengetid

Sådan ser en typisk dag ud her hjemme i det midtfynske. Dog må jeg tilstod, at hr. Nielsen kom tidligt hjem i dag (kl.16.30) og derfor selvfølgelig har hjulpet med tingene herefter:lurve:.
Så nu vil jeg glæde mig til en ny dag i morgen som bla. også vil rumme massage - altså ren tiltrængt mortid;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)