søndag den 19. april 2009

Børnemishandling????

Som jeg tidligere har skrevet vil mine kreative sysler sikkert komme til at fylde en del på denne blog og det er også det dette indlæg vil omhandle.

Jeg elsker at sy og gøre det gerne, da jeg synes, at det er dejlig afslappende. Noget af det bedste ved at sy er at udvælge metervarerne. Se og mærke alle de skønne stoffer, beundre farverne, mærke blødheden..... Og jeg kunne blive ved. Det at lade fantasien vandre og drømme om alle de mange forskellige muligheder der er i netop en bestemt metervare - Det er næsten bedre end at se det færdige resultat. Hmmm det bærer min(e) stadig voksende stofbunke(r) nok også præg af. Jeg nyder som sagt at handle stof om det er på nettet eller i en fysisk butik betyder ikke så meget. Jeg ender altid med at købe meget mere end det jeg havde planlagt. Måske en dag jeg vil komme til bunds i bunken og så kan jeg jo belønne mig selv med at foretage endnu et stofkøb=o)

Nå men jeg arbejder på at reducere lidt i stofbunken og det er der kommet en dejlig buksedragt med tilhørende spidshue ud af. Buksedragten er lavet med smock hen over brystkassen og med elastik i benene, hvilket giver en skøn posende effekt. Stoffet til dragten er småblomstret med lyslilla nuancer i - altså helt i tidens trend.



Nu til det mere alvorlige! Modellen på billedet er jo min og hr. Nielsens egen søn. Ja jeg ved det - Buksedragten er altså en pigemodel, men det er altså lidt småkedeligt at vise mine kreationer på en bøjle. Der kommer lidt mere fyld og form i dragten, når den sidder på et rigtig levende barn. Tror også at hr. Nielsen vil give mig ret i det. Dog er han overhovedet ikke enig i, at det netop var vores egen søn der skulle bringe liv i kluden. På hans verbale udtalelser kunne jeg forstå, at det næsten grænser til børnemishandling. Stakkels dreng - Jeg er dog overhovedet ikke bekymret, for jeg kan jo i det daglige se, at mindstemanden har en masse naturlige interesser såsom at hjælpe mig med at vande blomster, tømme opvaskmaskine, ordne vasketøj, lave mad og meget andet:o)

Enden på det hele blev, at buksedragten nu er på vej videre til en lille pige i den anden ende af landet. Jeg håber, at både pigen, moren og så sandelig også faren bliver glade for denne yndige dragt.

Nok om denne buksedragt for nu. Jeg vil til afslutning lige vise noget lækkert stof, som jeg har besluttet også skal omdannes til en buksedragt. Igen noget stof i lilla nuancer og med blomster. Uh jeg elsker det! 
Og måske I er heldige at få et billede af mindstemanden i dragten;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)